ryżotto z brukselką i cukinią

Brukselka już trochę czekała w lodówce na swoją kolej. Martwiłam się, że coś jej się stanie, że nagle sama wyjdzie z niej nie pytając mnie o zdanie. Miało być kaszotto, ale nagle kaszy gryczanej też brak, a to właśnie na nią miałam ochotę. I tak powstało ryżotto, bo ryż jakoś zawsze w domu jest.







Składniki:
  • woreczek ryżu - 100 g
  • 2 małe cukinie
  • kilka brukselek
  • 1 mała cebula
  • łyżeczka oregano lub bazylii - ja mam zmieszane oba zioła
  • sól i pieprz do smaku

Przygotowanie:
  • cebulę kroimy w kostkę i podsmażamy na patelni
  • cukinię kroimy w talarki lub jeszcze w pół i dodajemy do cebuli
  • brukselkę kroimy w pół, usuwamy głąba i dodajemy na patelnię
  • wszystko podsmażamy przez kilka minut od czasu do czasu mieszając 
  • dodajemy ryż i zalewamy wodą (w proporcji 1:2 ryżu do wody) 
  • dodajemy przyprawy, dokładnie mieszamy i przykrywamy
  • gotujemy do momentu wchłonięcia całej wody przez ryż - od czasu do czasu mieszając



Smakuje wyśmienicie na ciepło jak i na zimno :) 


Smacznego !

Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)