kruche ciasto z porzeczkami

Powoli zbliżamy się do wiosny, a nasz zamrażalnik pełen letnich mrożonek. Dlatego powstają owocowe wypieki. Kto nie chce w zimie (tak tak jeszcze zimę mamy) zjeść ciacha, które jest wspomnieniem lata. Nie wiedziałam co zrobić z porzeczkami. Ale gdy znalazłam przepis na stronie małej cukierenki wiedziałam, że wykorzystam od razu. I tak się właśnie stało :) Pachnie obłędnie a jeszcze lepiej smakuje.







Składniki:
ciasto 
  • 200 g mąki
  • 120 g zimnego masła
  • 1 jajo
  • 100 g cukru
wierzch
  • 4 białka
  • 150 g cukru - dałam cukier puder bo zwykły wyszedł
  • szczypta soli
  • 600 g umytej porzeczki - dałam mrożoną
  • 100 g zmielonych migdałów - miałam płatki, które rozgniotłam w dłoniach

Przygotowanie:
  • do mąki dodać posiekane masło i cukier
  • rozcierać palcami aż powstanie kruszonka
  • dodać jajo i szybko zagnieść ciasto (będzie klejące)
na Thermomix
  • do naczynia miksującego wsypać mąkę, cukier i masło  - ucierać czas 2 min/obr 4 
  • dodać jajo i ponownie ucierać - czas 1 min / obr 4
reszta już tak samo :) 
  • uformować kulę, zawinąć w folię i odstawić do lodówki na min 30 min
  • blaszkę wysmarować masłem i posypać mąką - ja piekę w silikonowych foremkach więc ominęłam ten punkt 
  • wyłożyć ciasto i ponakłuwać widelcem - piec aż do zarumienienia przez ok 25 min w piekarniku nagrzanym do 160 st (termoobieg)
  • wyjąć ciasto z piekarnika i zmniejszyć temperaturę do 150 st
  • białka ubić na sztywną pianę ze szczyptą soli 
  • partiami dodawać połowę cukru i miksować na najwyższych obrotach jeszcze przez ok 3 min
  • porzeczki wymieszać z resztą cukru i migdałami 
  • dodać ubite białko i delikatnie wymieszać
  • równomiernie rozłożyć na upieczonym spodzie i wstawić do piekarnika na ok 40 min  - aż się beza pięknie zarumieni




ps. na zdjęciu mała foremka okrągła, dodatkowo jeszcze jedna kwadratowa oczywiście była ;)

Smacznego !

Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)