kotlety pożarskie

Szukając inspiracji na zamienienie mielonego w coś wyjątkowego znalazłam przepis na kotlety pożarskie. Czytając je stwierdziłam, że w zasadzie jest to propozycja mielonego z piersi z kurczaka. Może z małą różnicą - mięso może być posiekane niekoniecznie zmielone.
 
 
Ale ... jeden przepis stał się mi na tyle bliski, że postanowiłam go wykorzystać. Jest to przepis z bloga Mirabelkowy.  Nie wiem dokładnie czym mnie ujął, ale chyba tym, że mimo wszystko wykonanie inne niż zwykłego mielonego. Specjalnie dla nich zakupiłam masło klarowane.
Nasz pierwszy raz na dwa kotlety :)


Składniki:
  • 1 pierś z kurczaka
  • 2 jaja
  • 1 łyżeczka miękkiego masła
  • 1-2 łyżeczki mąki
  • bułka tarta
  • sól i pieprz do smaku
  • masło klarowane do smażenia
Przygotowanie:
  • mięso siekamy najdrobniej jak się da ostrym nożem - żeby go nie zmasakrować tępymi ;)
  • z jednego jaja oddzielić żółtko od białka
  • żółtko utrzeć z masłem, a białko ubić na sztywną pianę
  • do mięsa dodać utarte żółtko, pianę oraz sól i pieprz - całość wymieszać
  • do masy dodawać bułkę tartą tak, aby dało się formować kotlety
  • kotlety obtoczyć w mące, następnie w pozostałym jaju u bułce tartej
  • smażyć na maśle klarowanym z obu stron na złoty kolor



ps. kotlety można również upiec w piekarniku nagrzanym do 180 st. przez ok 30 min
Smacznego !

Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)