surówka jak u chińczyka

Już od dawna szukałam takiego przepisu. Chcąc połączyć smaki słodki i kwaśny, zawsze mam w myślach surówki, które zjadamy jak jesteśmy w Świecie Chin. I teraz faktycznie możemy powiedzieć, że mamy coś bardzo podobnego. Niby można przechowywać w lodówce kilka dni, ale uwierzcie mi, że nie będzie takiej potrzeby. U nas znikła w oka mgnieniu. 

Przepis znalazłam w przepisowni i od razu zapisałam w swoim zeszycie "do zrobienia". I właśnie ten czas nadszedł. 



Składniki:
  • 1 kg białej kapusty
  • 300 g marchewki
  • sól do smaku
zalewa
  • 170 g cukru
  • 130 g oleju rzepakowego
  • 140 g octu 

Przygotowanie:
na Thermomix
  • do naczynia miksującego wkładać porcjami pokrojoną na mniejsze części czas 4* 8 s/poz 4
  • dodać marchew czas 3 s /obr 5
  • przekładamy do innego naczynia i solimy
zalewa
  • wszystkie składniki umieszczamy w naczyniu miksującym - gotujemy czas 5 min/100 st/obr 2
tradycyjnie
  • kapustę i marchew siekamy - u nas np. za pomocą obieraczki do warzyw
  • przekładamy do miski i solimy (można dopieprzyć do smaku)
  • wszystkie składniki na zalewę przekładamy do garnka i powoli zagotowujemy - ok 5-10 min
następnie postępujemy już tak samo
  • zalewą zalewamy kapustę 
  • dokładnie mieszamy i przekładamy do słoików
  • odstawiamy do lodówki gdzie możemy przechowywać kilka dni - chociaż szczerze szybko znika :) 




Smacznego !
Smacznego !

Komentarze

  1. "przekładamy do miski i solimy" - czy po jakimś czasie a przed zalaniem zalewą odsączamy ten sok który kapusta puści po nasoleniu czy to ma byc razem z zalewą pomieszane?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie odsączamy, bo praktycznie nie zdąży soków puścić - moja nie zdążyła
      a z solą tak symbolicznie polecam :-)

      Usuń
  2. Ile czasu musi sie macerować kapusta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak ktoś bardzo chce dłuższy czas to 30 min będzie wystarczające, albo obserwować aż puści soki
      u nas trwało to tyle ile przygotowanie pozostałych składników (do zalewy)

      Usuń
    2. Mam jeszcze jedno pyatnie - ocet 10% czy jaki inny?

      Usuń
    3. Paweł Jaki masz :) tak naprawdę każdy będzie dobry, ma nadać lekką nutę kwaskowości do tej słodkości (cukru) ☺

      Usuń
    4. Surówka wyszła super. Najlepsza na drugi dzień jak kapusta skruszeje ake znikęła za szybko :)

      Usuń
    5. Cieszę się bardzo :) pozdrawiam !

      Usuń
    6. Jak ominąc ten ocet?

      Usuń
    7. ocet jabłkowy ekologiczny i bardzo zdrowy zamiast zwykłego

      Usuń
    8. Zrobiłam od ręki. Pyszna. Tylko zalewę na oko robiłam, bo mniej kapusty miałam. Ale super. Dziękuję

      Usuń
  3. Najlepszy do tej surówki jest ocet ryżowy! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pytanko: "zalewą zalewamy kapustę" czy kapustę zalewamy gorącą zalewą czy należy poczekać aby ostygła

    OdpowiedzUsuń
  5. ...w moim przepisie odsączam kapustę po posoleniu i zalewam wrzątkiem, daję 3 ząbki czosnku -surówka jest rewelacyjna

    OdpowiedzUsuń
  6. Ocet tylko ryżowy.

    OdpowiedzUsuń
  7. mam surówkę którą zalewa się w równych proporcjach,cukier,ocet,woda gazowana ,olej -zalewa kapustę i na drugi dzień pożera

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. czy można surówkę pasteryzować i zostawić na zimę?

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem bardzo ciekawy ilu z was zagląda na stronę internetową https://conaobiad.com.pl . Mój kumpel zawsze się chwalił że z tej strony już nie jedno ugotował dla całej rodziny.

    OdpowiedzUsuń
  11. czy zamiast cukru można dodać coś innego słodzącego? czy ma on duże znaczenie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie próbowałam niestety, ale spróbuje z syropem z agawy o dam znać.

      Usuń
  12. Ja dodaję jeszcze siekaną natkę pietruszki.

    OdpowiedzUsuń
  13. Pyszna, polecam zrobić dużo bo czym dłużej stoi to jest lepsza 👍

    OdpowiedzUsuń
  14. Znam ten przepis od dawna tylko nie "bawię " się w ważenie.Mój taki: niewielka główka kapusty-tylko nie zimowej,bo za twarda-pokroić w pióra,dodać jedna utartą na grubym oczku marchew.Przygotować zalewę: 1/3 szklanki octu/moze być spirytusowy lub winny/,1/3 szklanki cukru,1/3 szklanki oleju lub oliwy,1 łyżeczka soli,1 zabek przeciśniętego przez praske czosnku.Zalewę zagotowąć-to trwa minutę .Wrzącą zalewą zalać kapustę,wymieszać ,pozostawić na co najmniej godzinę,aby przestygła i "przegryzła" się.Kto lubi może dać pieprzu,czy natki pietruszki.Cała czynność trwa 15 minut.

    OdpowiedzUsuń
  15. Też zrobiłam i surówka pyszna ale na kilogram kapusty podana ilość octu tego 10% według mnie za duża. Dobrze że miałam jeszcze jedną główkę kapusty i dokroiłam żeby tę octową kwaśność złamać. I wyszło ok. Dlatego z octem proonuje ostrożnie 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma swoje smaki :) ale super że się nie zmarnowało, a nawet więcej powstało :)

      Usuń
  16. Robiłam ostatnio, pyszna jest. O niebo lepsza od tej z chinola:) co domowe, to domowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie bedzie takiego smaku jak u chińczyka. Koniecznie musi być ocet ryżowy. Kiedy gotuje ocet z cukrem i olejem i cukier się rozpuści dodaje czosnek i imbir. Pozdrawiam.

      Usuń
  17. Ja dodaję jeszcze paprykę a do zalewy musztardę.

    OdpowiedzUsuń
  18. Miesiąc temu zrobiłem pierwszy raz. Znikła po trzech dniach, zjadłem sam :D dodam że zrobiłem z 3kg kapusty. Zamiast octu sportowego używam octu winnego, wg m je bardziej aromatyczny. Dziękuję bardzo za super przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się,że smakuje.Moja znajoma w sytuacji gdy nie ma miękkiej kapusty- bo najlepszą ta wiosenna, używa pekińskiej.Ja nie próbowałam,ale ona sobie chwali.

      Usuń
  19. Zrobiłam i ja królowa obu lewych rąk w kuchni 😁😁😁 muszę przyznać że najpierw wszystko odmierzałam jak w aptece, a później dodawałam "na oko" i czosnek i jeszcze ocet balsamiczny. Niestety warzywa nie miały czasu czekać AŻ! 30 minut na macerowanie, gotowa surówka nie miała możliwości spędzić nawet nocy w lodówce (robiłam wieczorem na następny dzień). Wszystko na bieżąco zostało zjedzone, pochłonięte, zeżarte 😁😁😁
    I znów muszę szatkować....

    OdpowiedzUsuń
  20. Myśle,że ze wzgledu na kruchość kapusty jest teraz najlepszy czas na ta surówkę.

    OdpowiedzUsuń
  21. Dziękuję za wersję na thermomix. To jest dla mnie idealna propozycja.

    OdpowiedzUsuń
  22. A dajcie spokój z tą surówką 😋 zalewa jeszcze nie wystygła a surówki już nie było 😆😆😆 No i muszę kolejną porcję robić 😋😋😋

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

zostaw po sobie ślad :)

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)