bułeczki dyniowe

Muszę powoli opróżniać zamrażalnik z zasobów jesiennych. A w nim leżą dwa wielkie wory dyni...
Kiedy zobaczyłam na stronie Fabryki kulinarnych inspiracji ten przepis od razu wiedziałam, że mnie zainspirowano. Bułeczki w smaku są bardzo delikatne i w zasadzie dyni zawdzięczają piękny, delikatny kolor.




Składniki:
  • 150 g puree z dyni*
  • 110 ml wody
  • 7 g suchych drożdży
  • 2 łyżki roztopionego masła
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1,/2 łyżeczki soli
  • 400 g mąki
Przygotowanie:
  • w misce połączyć mąkę, cukier, sól i suche drożdże
  • dodać wodę, puree z dyni i roztopione masło
  • wyrobić elastyczne ciasto
Thermomix
  • do naczynia miksującego włożyć wszystkie produkty
  • wyrabiać 3 min poz Interwał

  • przykryć ściereczką i odstawić na ok 1,5 h (ciasto podwoi swoją objętość)
  • po tym czasie ciasto przełożyć na stolnicę podsypaną mąką i chwilę wyrobić
  • podzielić na 8 równych części i formować bułeczki
  • układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia
  • każdą bułeczkę naciąć ostrym nożem
  • przykryć ściereczką i odstawić ponownie do wyrośnięcia na ok 25 min
  • piec w piekarniku nagrzanym do 190 st przez ok 20 min

 
 


Smacznego !

* puree możemy przygotować również gotując dynię, a następnie miskując

Komentarze

  1. Mniam, wyglądają pysznie!
    Właśnie mi przypomniałaś, że też mam dynię w zamrażalniku...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

zostaw po sobie ślad :)

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)