piaskowa babka

Każdy z nas ma sprawdzony przepis na babki. Ja w tym roku postanowiłam zaryzykować i wykorzystać zupełnie nowy przepis. Szukałam go w czeluściach internetu i znalazłam taki, który mnie zainteresował. Nie żałuję i moje ryzyko się opłaciło. Babka wyszła bardzo puszysta i ani trochę sucha - co nie powiem, zdarzało się wcześniej. 

Przepis znalazłam na stronie kulinarne info.




Składniki:
  • 4 jaja
  • 150 g mąki pszennej
  • 75 g mąki ziemniaczanej
  • 200 g masła
  • 180 g cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki esencji waniliowej - lub gdy nie mamy 1 cukier waniliowy

Przygotowanie:

  • cukier i jaja ubijamy na puszystą masę 
  • masło rozpuszczamy i pozostawiamy do ostudzenia
  • do jajek dodajemy mąki wymieszane z proszkiem do pieczenia i miksujemy 
  • pod koniec mieszania dodajemy masło i jeszcze przez chwilę mieszamy
  • ciasto wykładamy do formy wysmarowanej masłem i obsypanej bułką tartą
  • pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 st przez ok 40 min - do suchego patyczka
  • po upieczeniu pozostawiamy jeszcze babkę w foremce - dopiero po ostudzeniu wyciągamy :) 

Babę można posypać cukrem pudrem lub polać lukrem czy roztopioną czekoladą. U nas pozostała czysta  ;)








Smacznego !

Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)