sos do pizzy z cukinii

Od dłuższego czasu patrzyła na mnie wielka cukinia wyhodowana przez moja Mamę :) I długi czas zastanawiałam się co z nią zrobić, aż znalazłam przepis na Mienta blog :).

Moja cukinia była większa ok 1kg więc przez to dałam trochę więcej pomidora i kilka moich zmian podałam w nawiasach, a tak podaję przepis za Miętą.



Składniki:
  • 800 g cukinii (dałam 1 kg)
  • mała cebula
  • 2 ząbki czosnku (dałam 4)
  • czerwona papryczka chilli (dałam kawałek papryczki świeżej, ale dodałam suszoną papryczkę)
  • 2 małe pomidory (ok 200g) (miałam malinówkę ok 300 g)
  • 150 g koncentratu pomidorowego
  • pół szklanki octu (nie dałam bo zapomniałam)
  • 3/4 szklanki cukru (nie dałam bo na smaka było ok)
  • 2 łyżki soli
  • łyżka bazylii
  • łyżka oregano
  • łyżeczka pieprzu

Przygotowanie:
  • Cukinię ścieramy na małych oczkach -ze mnie gapa i starłam a dużych ale pokroiłam je nożyczkami haha - wyszło ok , cebule i czosnek drobno kroimy.
  • Całość zasypujemy solą, mieszamy i odstawiamy na 3 godziny (nie odciskamy).
  • Po tym czasie warzywa gotujemy do momentu aż zrobi się z nich papka.
  • Następnie dodajemy cukier i ocet, pokrojoną papryczkę i pokrojone pomidory. - na tym etapie dodałam pomidora i koncentrat - tak tak na szybkiego robione i zagapione
  • Gotujemy 20 minut.
  • Następnie dodajemy koncentrat i przyprawy i gotujemy kolejne 20 minut. dodałam przyprawy
  • Pamiętajmy o mieszaniu od czasu do czasu. mieszać musiałam prawie cały czas po pyrkało :lol:
  • Miksujemy całość za pomocą Triblade (nie musi być całkiem na gładko) i przelewamy do słoiczków.  Ja już nic więcej nie robiłam tylko pd razu przelałam do słoiczków.
  • Pasteryzujemy przez 10 minut.

wyszło mi 5 słoiczków :) plus dodatkowo część poszła na mega pizzę - przepis jutro :) 

I gotowe :)

Smacznego !!

Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)