ciecierzyca po bretońsku

Moje nowe odkrycie kulinarne - ciecierzyca. Nie wiedziałam, że jest taka smaczna, a do tego ta z puszki taka pomocna w przygotowaniu szybkich i sycących dań. Idą chłodne dni i zazwyczaj przygotowywałam wtedy od czasu do czasu fasolkę po bretońsku w wersji błyskawicznej (tutaj) lub standardowej (tutaj). Tym razem pomyślałam, że zamiast fasoli dam ciecierzycę. I to był strzał w dziesiątkę. Potrzebujemy tylko kilku składników i szybkie danie mamy gotowe. 



Składniki:
  • puszka ciecierzycy
  • 1 laska kiełbasy (użyłam podwawelskiej)
  • 1 cebula
  • 1 puszka pomidorów lub przecieru pomidorowego
  • majeranek, papryka słodka, sól i pieprz
  • oliwa lub masło do smażenia

Przygotowanie:
  • ciecierzycę odsączamy na durszlaku 
  • cebulę kroimy w kostkę i podsmażamy w garnku na niewielkiej ilości oliwy lub masła 
  • dodajemy pokrojoną w ćwiartki kiełbasę i podsmażamy dalej, aż kiełbasa będzie zarumieniona
  • dodajemy ciecierzycę i pomidory - doprawiamy do smaku i gotujemy ok 10 min 





Smacznego !

Komentarze

  1. oj, ciecierzyca jest pyszna! a i jaka wszechstronna.... gulasze, hummus, pasty do kanapek, pasztety, jako zamiennik mięsa... i do tego jaka zdrowa!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

zostaw po sobie ślad :)

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)