grillowana cukinia w oliwie

Cukinię uwielbiam - ale tego można się spodziewać :) Gdy znalazłam ten przepis u Rodziców w jednej z gazet, niestety nie powiem w jakiej bo sobie od razu skserowałam, wiedziałam, że będzie wypróbowany jeszcze w tym sezonie. Specjalnie dla niego kupiłam malutkie cukinie i do dzieła ;)



Składniki:
zrobiłam z połowy porcji

  • 3 młode zielone cukinie
  • 3 młode żółte cukinie
  • 3 cytryny
  • 4 papryczki chili - dałam suszone płatki
  • 2,5 szkl oliwy
  • 4 listki laurowe
  • garść listków bazylii - nie miałam świeżych dałam suszoną ;) 
  • 3 łyżki soli  - najlepiej morskiej

Przygotowanie:
  • cukinie pokroić w plasterki, wymieszać z 1/2 szkl oliwy
  • zgrillować na rumiano z obu stron
  • z dwóch cytryn ściąć skórkę i pokroić w paseczki
  • ze wszystkich cytryn wycisnąć sok 
  • skórkę, sok i sól wymieszać i podgrzać z resztą oliwy
  • cukinie umieścić w słoikach wraz z listkami laurowymi, bazylii i chili
  • zalać gorącą oliwą
  • zamknąć szczelnie i pasteryzować 15 min 




Nie sądzę żeby wytrwał u mnie ten słoiczek do zimy ;-)


Smacznego !

Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)