Słodka niedziela - Muffinki czekoladowe

Postanowiłam stworzyć dla siebie nowy cykl. Dom kojarzy mi się zawsze ze świeżym i pachnącym ciastem co niedziela. Dlaczego więc nie stworzyć pewnych propozycji na niedzielne słodkości.
Od dzisiaj zapraszam na słodkie niedziele :)


Na pierwszy rzut idą muffinki czekoladowe. Jak zawsze po świętach pozostało mi dużo czekoladowych mikołajów. Nie mogę za bardzo jeść czekolady, dlatego pomysł na muffiny od razu wpadł mi do głowy - no może poza ciastem czekoladowym, ale to następnym razem :) 
Przepis pochodzi z kalendarza Thermomix na rok 2014




Składniki:
  • 100 g czekolady pokrojonej na kawałki 
  • 70 g masła pokrojonego na kawałki
  • 100 g cukru 
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego wykonanego samemu (przepis tutaj) lub opakowanie cukru wanilinowego 
  • 1 szczypta soli
  • 2 jaja
  • 200 g mąki 
  • 2 łyżeczki do pieczenia
  • 0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 20 g naturalnego kakao
  • 150 g mleka

Przygotowanie:
  • rozgrzać piekarnik do 180 s - formę na muffinki wyłożyć papilotkami
  • do naczynia miksującego włożyć czekoladę i rozdrobnić 8 s / obr 6 - przełożyć do innego naczynia -> ja ten etap pominęłam i mikołajki połamałam ręcznie 
  • do naczynia miksującego włożyć masło - rozpuścić 4 min / 70 st/ obr 1
  • dodać cukier, cukier waniliowy, sól i jaja - wymieszać 20 s / obr 4
  • dodać mąkę,  proszek do pieczenia, sodę, kakao i mleko - wymieszać 5 s / obr 4
  • dodać rozdrobnioną czekoladę - wymieszać 5 s / wsteczne / obr 3
  • ciasto nakładać do wysokości 2/3 papilotek 
  • piec ok 20 - 25 min 

tradycyjne rozwiązanie - wykonywać wszystkie punkty po kolei ręcznie :) 

Muffinki są prawdziwie czekoladowe - po prostu pyszne 




Smacznego !

Komentarze

Prześlij komentarz

zostaw po sobie ślad :)

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)