jogurtowe ciasto z truskawkami

Czasami człowiek ma taką ochotę na ciasto, że musi natychmiast coś wykombinować i najlepiej żeby robienie nie trwało wieczność. Wczoraj wracając z pracy do domu mijałam przydrożny kram z truskawkami - nie mogłam pozostać obojętna na czerwone piękności. W domu nie miałam za wiele składników,  a i tak jak się okazało ciasto wyszło.


Zapraszam na jogurtowe ciasto z truskawkami w roli głównej, role drugoplanowe grają jagody i płatki migdałów.


Składniki:
2 szklanki mąki
pół szklanki cukru
łyżeczka proszku do pieczenia
łyżeczka sody - tak było w znalezionym przepisie, ale następnym razem dodam tylko pół - ponieważ wyczuwałam smak sody w cieście
300 ml jogurtu naturalnego
2 jaja (ja miałam jedno i wyszło)
truskawki i inne owoce

Przygotowanie:
W misce najpierw łączymy suche składniki. Następnie wbijamy do nich jaja i dodajemy jogurt. Wszystko mieszamy łyżką lub widelcem - nie mikserem :) Całe przygotowanie zajmuje nam maksymalnie dwie minuty :) I jeśli mamy małego towarzysza z miłą chęcią nam pomoże a właściwie zrobi to ciasto :)
Prostokątną formę (używam sylikonowych) wykładamy ciastem. Układamy truskawki. Dodatkowo  wg uznania - dodajemy jagody i płatki migdałowe. Pieczemy ok 30 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.

Ciasto jest łatwe, szybkie i idealne na lato i wszystkie owoce sezonowe :)





Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)