mini pączusie z serkiem homo

Oj czasami człowieka najdzie na pączki - szczególnie teraz kiedy tłusty czwartek się zbliża, Od jakiegoś czasu jak już mam zjeść pączka to wolę mini, takiego na raz. Może to tak tylko psychika działa bo wydaje się, że człowiek zje mniej ;p 

Na FB znalazłam przepis Kuchni szeroko otwartej, który skusił mnie tak mocno, że zrobiłam od razu. Tym bardziej, że serek homo waniliowy siedział w lodówce i czekał na lepsze dni. Przepis tutaj Powiem tylko, że bardzo szybko zaginęły w akcji ;) nie mówiąc, że trochę próbowałam w trakcie ;p



Składniki:
  • 230 g mąki 
  • 1/2 łyżki domowego cukru waniliowego - ja nie dałam bo miałam serek z wanilią 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 3 jaja
  • 300 g serka homogenizowanego - dałam waniliowy z Biedronki 
  • 1/2 łyżki wódki lub spirytusu  - dałam spirytus
  • olej do smażenia
  • cukier puder do posypania

Przygotowanie:

tradycyjnie  podaję za Kuchnią ;) 
  • mąkę przesiać, dodać cukier waniliowy, proszek do pieczenia i sól
  • w misce zmiksować jaja z serkiem homogenizowanym
  • dodać wódkę (spirytus) i mąkę 
  • dokładnie połączyć
na Thermomix
  • wszystkie składniki włożyć do naczynia miksującego i wymieszać 20 s / obr 5 

następnie już postępowanie takie same 
  • olej rozgrzać do temp ok 180 st (tak żeby było go troszkę czuć ;)  )
  • za pomocą łyżeczki zamoczonej w gorącym oleju wrzucać porcje ciasta na olej
  • smażyć z obydwu stron na złoty kolor
  • gotowe pączki odsączyć na ręczniku papierowym
  • posypać cukrem pudrem 






Smacznego !

ps. spróbujcie się powstrzymać, żeby nie zjeść chociaż kilku ;)

Ps2 całkowicie zapomniałam,  że jutro jest tłusty czwartek :-P 

Komentarze

Prześlij komentarz

zostaw po sobie ślad :)

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)