herbatniki wieczne

Lubię słodkości, nie ma co ukrywać. Najbardziej jednak lubię je robić i częstować nimi najbliższych, znajomych. Jednak cieszę się jeszcze bardziej gdy te słodkości mają dwojakie zastosowanie. Takie też ma wg mnie przepis na herbatniki wieczne.  Z herbatnikami to wg mnie nie wiele ma wspólnego - z batonikami bardziej - jakoś tak herbatniki kojarzą mi się z czymś"piaskowym". 
Przepis pochodzi ze znanej nam książki "Ciasta błyskawiczne" - teraz często przeze mnie wykorzystywanej ;) 

Wg mnie trochę za dużo masła bo nie ścięło mi dobrze tych ciasteczek - uwaga najlepsze jednak dopiero na drugi dzień bo bardziej ścięte będzie ale i tak mi się sypały ;p ale w związku z tym zastąpiły mi płatki śniadaniowe ;) można - można :) 



Składniki:
  • 200 g masła - dałabym teraz mniej 
  • 200 g płatków owsianych
  • 150 g cukru

Przygotowanie:
  • masło roztopić i ostudzić
  • wymieszać płatki z cukrem
  • wlać masło i dokładnie połączyć
  • ciast wyłożyć na blachę - ja swoja wyłożyłam papierem do pieczenia, ugniatając warstwę ok 5 mm (rozpłynęło mi się w trakcie pieczenia)
  • wstawić do piekarnika nagrzanego do 200 st na 15 - 20 min 
  • natychmiast po upieczeniu pokroić na kwadraciki lub prostokąty - potem mogą się połamać
    • moje łamały się i tak ;p 


Smacznego !!!

ps. nie zawsze wszystko wychodzi ;)

Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)