Frytki ze słodkich ziemniaków

Oj dawno już nie jadłam frytek. Nie powiem,  od czasu do czasu bardzo lubiłam.  Ale najbardziej takie domowe z piekarnika.
Tym razem gdy naszła mnie ochota skorzystałam ze słodkiego ziemniaka.  Jeden duży wystarczył w zupełności na obiad dla mnie, tzn dodatek do faszerowanej piersi z kurczaka również z piekarnika.  Ale o niej to jutro :-)

Składniki
  • Słodki ziemniak 
  • Sól 
  • Oliwa


Przygotowanie
  • Nastawić piekarnik na 180 st
  • Ziemniaka obrać i pokroić w mniej więcej równe paski,  tak aby równomiernie się mogły piec 
  • Obgotować w wodzie dosłownie kilka minut 
  • Wyłożyć na ręcznik papierowy aby ściągnąć nadmiar wody 
  • Następnie wyłożyć na blachę przykrytą papierem do pieczenia 
  • Delikatnie posolić (użyłam młynka) i pokropić oliwą (użyłam oliwy w spraju,  tzn w dozowniku specjalnym z lidla ;-)) 
  • Wstawić do nagrzanego piekarnika na ok 45-50 minut 
  • Podawać np z sosem jogurtowo pomidorowym

Pycha :-D









Smacznego!

Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)