ekstrakt waniliowy

W wielu zagranicznych przepisach pojawia się ekstrakt waniliowy. Często zamiast niego dodawałam po prostu cukier. Szczerze powiem, że nie szukałam w sklepach - a nawet gdybym znalazła, to pewnie cena by mnie powaliła. Dlatego postanowiłam wykorzystać wanilię, która została mi jako "produkt uboczny" powstania cukru waniliowego  - przepis tutaj.
W barku jakoś tak został mały spirytus (jakoś nie przydał się do pępka młodej i tak czekał na lepsze czasy). No i nie pozostało nam nic innego jak spróbować :) 



Składniki:
  • laska wanilii - lub jak u mnie laski pozostałe z cukru waniliowego 
  • spirytus - u mnie mała buteleczka 250 ml
  • butelka 
Przygotowanie:
  • laski wanilii włożyć do butelki
  • zalać spirytusem 
  • odłożyć w ciemne miejsce 
  • czekać, czekać i jeszcze raz czekać
  • najlepiej tak z 3-4 tygodnie :) 



Ja swojej jeszcze nie wykorzystałam, bo dopiero ją wyciągnęłam z czeluści szafki :) 
Ale już niedługo na pewno będzie w użyciu :) 



Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)