maślane rogale

Kolejna porcja czegoś na dobry początek dnia :) Tym razem, zamiast bułek, przygotowałam rogaliki maślane.

Przepis pochodzi ze strony moich wypieków :) - a ja odnalazłam na stronie www.topika.pl

Moje rogale nie są takie pikne ;) ale smakują rewelacyjnie - są przepyszne, miękkie i puszyste.



Składniki:
  • 550 g mąki
  • 2 jaja
  • 1 szklanka mleka
  • 60 g masła 
  • 20 g drożdży
  • 1,5 łyżki cukru
  • 1 łyżka oleju
  • 1 łyżka soku z cytryny - zapomniałam 
  • 1/2 łyżeczki soli
Przygotowanie:
  • drożdże rozrabiamy z łyżą cukru i 1/3 szklanki ciepłego mleka
  • odstawiamy na ok 15 minut - należy pozwolić im popracować :) 
  • do miski wbijamy jaja, olej, pozostałe mleko, sól, cukier - mieszamy
  • powoli dodajemy mąkę, sok z cytryny (nie dałam), drożdże i roztopione masło - mieszamy
  • wyrobione ciasto odstawiamy do wyrośnięcia na ok 1 h
  • po tym czasie ciasto dzielimy na ok 12 kulek
  • każdą z nich rozwałkowujemy, smarujemy masłem i zawijamy
  • odstawiamy do ponownego wyrośnięcia
  • pieczemy w piekarniku nagrzanym do 200 st ok 20 - 25 minut 


Smacznego !

Komentarze

  1. Takie rogaliki sprawdzą się nie tylko na śniadanie, ale i o każdej porze ;D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

zostaw po sobie ślad :)

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)