bułeczki na śniadanie

Dzisiaj na śniadanie zaserwowałam nam bułeczki orkiszowe - miały być jogurtowe ale na blogu Moje przetwory znalazłam ten świetny przepis.




Cytuję więc za Moimi :)

Składniki:
500 g mąki - miałam orkiszową
1 łyżeczka soli
20 g świeżych drożdży
1 jajko
1/4 l letniego mleka
mak, sezam, siemię lniane


Przygotowanie: 
W dużej misce wymieszać mąkę z solą, pokruszonymi drożdżami, wbić jajko, dodać mleko i mieszać aż ciasto będzie odchodziło od naczynia - nie wyjmowałam ciasta z miski tylko w niej podsypywałam mąką i nadal wyrabiałam. Ciasto pozostawić do wyrośnięcia - tak aby podwoiło swoją objętość. Następnie wyrabiamy raz jeszcze i dzielimy na bułeczki. Bułeczki ułożyć a blaszce wyłożonej papierem w odstępie nie mniejszej niż 5 cm (mi się kilka bułeczek połączyło ;p). Przykryć je i odstawić na ok 20 minut. 
Pozostaje nam już tylko piec w piekarniku nagrzanym do 200 stopni ok 20 minut.
 
 

Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)