chleb z cebulą idealny na grilla

Pierwszym chlebkiem na grilla miał być chlebek ziołowy. Jednak w związku z małą imprezą rodzinną i ciągłym grzaniem piekarnika od rana, już nie miałam siły na jeszcze jeden wypiek i ten został osamotniony. Ale nie oznacza, że nie prezentował się godnie. Miałam co prawda tylko jedną cebulę. ale i tak smakował rewelacyjnie :) 

Przepis znalazłam w książce TM "Tak lubię gotować" - tam jest pod nazwą placek po włosku z cebulą - u nas jednak występuje jako chleb.




Składniki:
pierwszy robiłam z połowy porcji, ale podam na całość ;) 
  • 600 g mąki
  • 380 g wody
  • 20 g oliwy
  • 25 g świeżych drożdży
  • szczypta cukru
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 4 cebule pokrojone w piórka

Przygotowanie:
  • do naczynia miksującego wsypać mąkę, dodać 320 g wody, 20 g oliwy, drożdże, cukier i wyrobić ciasto - czas 2 min/Interwał
  • dodać sól i 60 g wody, wyrobić - czas 2 min /Interwał
  • na blachę do pieczenia nalać 2 łyżeczki oliwy, natłuszczoną kopystką lub ręką nakładać ciasto formując prostokąt - i teraz przepis mówi o tym, żeby 1) uformować kulę i 2) pozostawić do wyrośnięcia na ok 30 min - ja pominęłam ten punkt przez nierozgarnięcie i brak czasu
  • na ciasto rozłożyć cebulę w piórka 
  • piec w piekarniku nagrzanym do 200 st przez ok 30 min 





Smacznego !

Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)