chałka trochę inaczej czyli różyczki truskawkowe

Sezon truskawkowy w pełni. Uwielbiam ten czas kiedy jedne z moich ulubionych owoców mam dostępny na każdym rogu, nie mówiąc już o własnej działeczce. Najczęściej zawsze ciasto z truskawkami to był biszkopt z galaretką. Tym razem mała wariacja. Miśka uwielbia chałę, a że i truskawki wcina to mała zmiana.

Polecam bułeczki szczególnie na wyjścia do parku, na spacer czy na wycieczki: pakujemy taką jedną porcję i dziecko ze smakiem zje (no moje zjadło). 


Składniki:
  • 300 g mleka
  • 50 g masła
  • 20 g drożdży
  • 60 g cukru
  • 550 g mąki 
  • 1/4 łyżeczki soli - można powiedzieć duża szczypta 
  • truskawki - od naszej miłości do truskawek zależy ile chcemy - ale tak 250 g powinno wystarczyć
  • serek ricotta 

Przygotowanie:
  • do naczynia miksującego wlać mleko, dodać masło, drożdże i cukier - podgrzać 3 min / 37 st/ obr 2
  • następnie dodać mąkę i sól - wyrobić ciasto czas 3 min/poz Interwał
  • wyłożyć ciasto do miski wysmarowanej olejem i pozostawić do wyrośnięcia na ok 1 h (ciasto musi podwoić swoją objętość)
  • po tym czasie ciasto wyciągnąć i rozwałkować - ja podzieliłam swoje na dwie części bo jednej nie udało mi się zmieścić na stolnicy ;)
  • ciasto smarujemy serkiem ricotta (zostawiając wolne brzegi)
  • na serek wysypujemy pokrojone truskawki (ja podzieliłam mniejsze na 4, większe jeszcze na mniejsze kawałki) 
  • zwijamy jak roladę i kroimy w grubsze plastry
  • każdy plaster układamy w blaszce - nie dociskamy do siebie, pamiętając że ciasto urośnie
  • pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 st przez ok 30 min 



ps. można jeszcze ciasto przed włożeniem do piekarnika posmarować rozbełtanym jajem


Smacznego !

Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)