kluski śląskie

Przepraszam, że jestem rzadziej, ale czasami tak bywa. 
Gotować nie przestałam ;) Zdjęć na laptopie jest wiele, spokojnie na cały tydzień. 
Tylko coś ostatnio zmęczenie mnie pokonuje i wcześnie chodzę spać... Obiecuję poprawę :)

Tym czasem zapraszam na przepis na coś co w moim domu rodzinnym, a szczególnie u Cioci jest co niedziela na obiedzie - kluski śląskie. Skąd ta nazwa ... może na śląsku jadają więcej (chociaż Ciocia z wielkopolski ;p) nie wiem - ale wiem, że są banalnie proste (ok ok no jak dla mnie proste - dwa składniki i gotowe) i smakują rewelacyjnie z sosem i np jakąś pieczenią.
Ja swoje kluski zrobiłam ponieważ zostały mi ugotowane ziemniaki z dnia poprzedniego.



Składniki:
  • ugotowane ziemniaki
  • mąka ziemniaczana
Przygotowanie:
  • ugotowane (i przestudzone) ziemniaki przeciskamy przez praskę - wkładamy do miski
  • masę ziemniaczaną dzielimy na 4 części - 1 odkładamy na resztę ziemniaków
  • powstałą dziurę zasypujemy mąką ziemniaczaną 
  • wszystkie składniki dokładnie mieszamy 
  • formujemy małe kluski i robimy w nich dziurkę ;) 
  • gotujemy chwilę w osolonej wodzie 
  • polewamy sosem zgodnie z własną inwencją :) 



Smacznego !

Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)