czas na truskawki - ciasto

Nadszedł czas na truskawki a wraz z nimi czas na ciasta, desery, koktajle itp.

Dzisiaj z okazji Dnia Matki zrobiłam ciasto z truskawkami na biszkopcie. Chociaż dzisiaj myślałam, że nici z biszkoptu. Nic mi nie wychodziło, a goście mieli przyjść na 15. I gdy się człowiek śpieszy to się diabeł cieszy - to powiedzenie dzisiaj u mnie sprawdziło się ewidentnie. Biszkopt wyszedł (ufff bo tak go robiłam, że praktycznie wszystkie składniki na raz wrzuciłam i wygrzebywałam mąkę :lol: ) ale nie pomyślałam żeby go ściąć i wyrównać - to i tak w smaku wyszło pyszne ciacho :)




Składniki:
biszkopt
śmietanka 30% (ja miałam Biedronkowe opakowanie)
łyżeczka żelatyny
truskawki
dwie galaretki truskawkowe

Przygotowanie:
Pieczemy biszkopt (o tym w innym poście) lub kupujemy gotowy. Następnie ubijamy śmietankę z dodatkiem rozpuszczonej żelatyny (tak aby nam stężała) i układamy pokrojone truskawki. Na wszystko wylewamy lekko stężałą galaretkę i do lodówki.
Jak zawsze najgorsze jest czekanie aż wszystko się ładnie zetnie :)
 No i ciasto jest najlepsze w zasadzie na drugi dzień, jak biszkopt przesiąknie śmietaną.


ps. tak jak pisałam ciasto robione na szybko i nie ściachałam (wyrównałam) biszkoptu. I wyszły górki pagórki i śmietana w różnej wielkości :) Najważniejsze, że ciasto smakowało :)

 

Nic więcej nie pozostaje jak powiedzenie : na zdrowie i smacznego :))) !

Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)