sok z jeżyn - przetwory

Jeżyny również obrodziły w tym roku. Pierwsze już zebrane czekały w lodówce. Nie miałam za bardzo pomysłu co z nimi zrobić. Chociaż nie powiem, najbardziej za nami wino chodzi. Ale to może na kolejną zbiórkę. Tym razem już dłużej z decyzją nie mogłam poczekać i stąd szybka decyzja - robię sok. Sok będzie idealny do wody czy herbaty. Nie lubię jednak jak cokolwiek się marnuje, więc z tego co zostało po zrobieniu soku zrobiłam dżem :-) Tym bardziej chętniej skorzystałam z Thermomixa, który bardzo ułatwił mi zadanie. 

Z podanego przepisu wyszły 3 małe słoiczki (po koncentracie) soku.



Składniki:
  • 800 g jeżyn
  • 250 g wody 
  • 300 g cukru
Przygotowanie:
  • do naczynia miksującego wlać wodę
  • na naczynie postawić przystawkę Varoma i umieścić w niej jeżyny, które należy zasypać cukrem - uważając przy tym żeby nie zasypać wszystkich dziurek w naczyniu :) - naczynie przykryć - czas 16 min/Varoma/obr 2
  • na 6-5 min przed końcem zmniejszyć temp do 100 st 
  • gorący sok przelej do słoiczków, zamknij szczelnie i odłóż do góry dnem pozostawiając do wystygnięcia





Na zdrowie !

Komentarze

Prześlij komentarz

zostaw po sobie ślad :)

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)