paprykarz z tuńczykiem by Asia

W pracy chodzi między nami przepis na paprykarz z tuńczykiem. Przepis jest na znaczną ilość słoiczków, więc na dzień dobry przygotowałam z połowy porcji. No mniej więcej - bo części składników nie da się dokładnie podzielić na pół. 
Miałam pomidory swoje (przetwory jeszcze z zeszłego roku) i niedokładnie odsączyłam - błąd :) Moim zdaniem należy dokładnie odsączyć pomidory, ale na początek je trochę same poddusić, żeby odparował nadmiar wody. I marchewkę zetrę na małych oczkach, albo pół na pół.
W smaku jeszcze coś muszę dodać, ale to już na drugi sort.



Składniki:
podam cały przepis - mi z połowy wyszły 6 słoików 
  • 3 kg pomidorów bez skóry
  • 1 kg marchwi
  • 1 kg cebuli
  • 5 puszek tuńczyka w sosie własnym
  • 4 woreczki ryżu
  • 1 szklanka oleju
  • 1 łyżka soli
  • 1 łyżka cukru
  • 1 łyżeczka ostrej papryki

Przygotowanie:
  • cebulę pokroić w kosteczkę i ugotować (woda musi tylko przykryć cebulę)
  • po ugotowaniu zmiksować
  • marchew poszatkować
  • pomidory pokroić w kostkę i włożyć do dużego (bardzo dużego garnka) razem z cebulą i marchewką
  • dodać tuńczyka, ryż (ja wcześniej ugotowałam) i pozostałe składniki
  • wymieszać i gotować 1 h (uwaga trzeba od czasu do czasu wymieszać żeby się nie przypaliło ;-) ) 
  • gorący paprykarz przekładamy do słoiczków, zakręcamy i odstawiamy do góry dnem do ostygnięcia



Smacznego !

Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)