dżem z jeżyn - przetwory

Tak jak mówiłam , tak zrobiłam. Z tego co pozostało po przygotowaniu soków, zrobiłam dżem. A że nie miałam żel fixu, to użyłam żelatyny. W słoiczku dżem jeszcze nie zgęstniał na maksa, ale zostawiłam łyżeczkę, którą nakładałam do słoiczków i pięknie zastygła, więc jestem bardzo dobrej myśli.

z przepisy powstały dwa małe słoiczki po koncentracie.




Składniki:
  • pozostałe owoce po przygotowaniu soku - przepis tutaj
  • 1/2 łyżeczka żelatyny
  • ewentualnie cukier -  gdy dla kogoś będzie nadal mało słodkie

Przygotowanie:
  • do naczynia miksującego włożyć owoce
  • na naczynie postawić koszyczek i zagotować czas 10 min/Varoma/obr 2 - w połowie czasu dodać żelatynę
  • dżem zmiksować - czas 30 s / obr 8-9
  • przesiać dokładnie przez sitko - tak aby nie było żadnej pesteczki
  • gorący dżem przełożyć do słoiczków, zamknąć szczelnie i odłożyć do góry dnem pozostawiając do wystygnięcia



Smacznego !

Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)