chleb owsiany

Zapach chleba w domu to jest to co uwielbiam.

Dlatego szybki przepis na szybki chleb owsiany - oczywiście ze strony Ewci- Ewcia Ty to wiesz, że zawsze wychodzi przepyszne pieczywo :)


wszystko za Ewcią - moje zmiany na kolorowo

Składniki:
  • 300 g mąki pszennej - użyłam typ 405
  • 200 g mąki pszennej pełnoziarnistej - użyłam tylko 405
  • 440 ml mleka - dałam 1,5 % (bo tylko takie używam)  dałam 3 %
  • 10 łyżek płatków owsianych błyskawicznych
  • 2 łyżki cukru trzcinowego
  • 1 kopiasta łyżka soli
  • 4 łyżeczki suszonych drożdży dałam 30 g świeżych (bo tyle wpadło do miski ;) ) 

Przygotowanie:
  • wymieszać mąki, drożdże, sól, cukier w jednej misce
  • mleko zagotować, dodać do niego płatki, wymieszać, zostawić na 2-3 minuty
  • zrobić wgłębienie w mące, wlać mleko z płatkami i dokładnie wymieszać
  • odstawić do wyrośnięcia na 40-60 minut
  • po tym czasie ciasto delikatnie wyrobić ręką, uformować okrągły bochenek i ułożyć w formie wysmarowanej olejem i posypanej płatkami owsianymi

  • zostawić do wyrośnięcia na 20 minut, z wierzchu delikatnie zmoczyć wodą - ja po prostu mokrymi rękoma wygłaskałam mój bochenek i posypać płatkami owsianymi
  • wstawić do nagrzanego piekarnika do 230 stopni, pieczenie góra-dół i piec tak 15 minut, następnie zmniejszyć do 190 stopni i piec kolejne 30-40 minut
  • po tym czasie wyjąć z piekarnika, odczekać chwilę, wyjąć z formy i studzić na kratce


























Bochenek jest już wspomnieniem ;)

Smacznego !


Komentarze

  1. Domowe wypieki są najlepsze

    OdpowiedzUsuń
  2. Już długo chodzi za mną domowy chlebek :) Czas najwyższy się skusić, bo przepis wydaje się ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A wiesz, że dawno go nie piekłam?;) Ostatnio tatterowiec i orkiszowy rządzą, o bułkach nie wspomnę;) Pięknie upieczony!

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja właśnie teraz go odnalazłam :) bo na razie piekę różne żeby znaleźć swoje ulubione przepisy :) ten jest jak zwykle jednym z nich :) !
      Pozdrawiam :)

      Usuń

Prześlij komentarz

zostaw po sobie ślad :)

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)