bułeczki na śniadanie

Poszukując nowych przepisów na bułki czy chleb zapytałam się Ewci skąd bierze przepisy. Odpowiedziała, że w tej chwili sama już miesza, wymyśla. Pomyślałam, że w zasadzie czemu nie spróbować. 
Wczoraj podjęłam wyzwanie :) Udało się i wyszły mi chyba najlepsze bułeczki jakie kiedykolwiek zrobiłam - puszyste, miękkie no niebo w gębie.



Składniki:
  • 400 g mąki
  • 20 g świeżych drożdży
  • łyżeczka soli
  • łyżeczka cukru
  • 125 ml ciepłego mleka
  • 200 ml ciepłej wody

Przygotowanie:
  • do małej miseczki rozkruszyć drożdże, zalać mlekiem, łyżeczką cukru i odstawić do wyrośnięcia - pomogłam im wstawiając na 15 s do kuchenki mikrofalowej
  • do dużej miski wsypujemy mąkę, dolewamy drożdże i wsypujemy łyżeczkę soli - mieszamy do jednolitej masy
  • odstawiamy do wyrośnięcia w ciepłe miejsce pod przykryciem na ok 1 - 1,5 h
  • przygotowujemy blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia
  • z wyrośniętego ciasta formujemy 6 bułek, układamy na blaszce, posypujemy ulubionymi ziarnami (np. sezamem, siemieniem lnianym, słonecznikiem) 
  • odstawiamy do ponownego wyrośnięcia na ok 30 minut
  • po tym czasie spryskujemy bułki wodą i pieczemy ok 20 minut w piekarniku nagrzanym do 200 st





Smacznego !

Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)