kolorowa, krucha tarta

Dzień za dniem
Tydzień za tygodniem
Ale co tam tarta jest :)

Jeszcze nigdy nie robiłam tu proszę, najnowszy Świat Kobiety kusi przepisem - to wypróbowałam :)




Składniki;
  • 250 g mąki tortowej
  • 125 g schłodzonego masła
  • 100 g cukru
  • szczypta soli
  • duże jajko + żółtko
masa
  • 400 g serka homogenizowanego - z Biedronki duży akurat tyle ma :)
  • laska wanilii - nie dałam -dałam cukier wanilinowy
  • 6 jajek
  • owoce 
  • galaretka


Przygotowanie:

tradycyjnie
  • mąkę przesiać przez sito do dużej miski
  • dodać schłodzone masło i szybko zagnieść
  • dodać jajko i żółtko, cukier i szczyptę soli - zagnieść
 na Thermomix 
  • do naczynia miksującego włożyć mąkę oraz masło - czas 30 sekund/poz 5
  • dodać jajko, żółtko, cukier i sól - czas 2 minuty / poz 4-5
 następnie :)
  • odstawić do lodówki na ok 30 minut
  • wyciągnąć ciasto i rozwałkować - moje nie wiem dlaczego rozwałkować się nie dało - ale ponieważ mam silikonową foremkę, ugniatałam ciasto bezpośrednio w foremce :) 
  • rozłożyć ciasto w formie do tatry, tak aby lekko wystawało
  • ponakłuwać ciasto widelcem
  • wstawić do rozgrzanego piekarnika (ok 200 st) i zapiec tab aby się zarumieniło - ok 15 minut
  • serek zmieszać z jajkami i cukrem wanilinowym (lub wanilią) 
  • wlać masę na podpieczone ciasto - i zapiekać ponownie ok 20 minut aż masa się zarumieni
  • na gotowe, przestudzone ciasto wyłożyć owoce
  • przygotować galaretkę - miałam pomarańczową - ostudzić - polać delikatnie tartę 
    • robimy to po to aby owoce trzymały się lepiej tatry







Smacznego !!! 

Komentarze

Prześlij komentarz

zostaw po sobie ślad :)

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)