bułeczki śniadaniowe


Uwielbiam weekendowe poranki. Gdy mamy razem wolne, zawsze wstaję wcześniej od R - to przyzwyczajenie wczesnego wstawania do pracy (nie wiem dlaczego R tak nie ma :p) Mam wtedy czas tylko dla siebie i nie wiem dlaczego ale najczęściej wtedy coś pichcę. 

Dzisiaj postanowiłam przygotować bułeczki na śniadanie.

Przepisy staram się wyszperać z internetu lub z książek które posiadam - tym razem znalazłam stronę goscinne progi na której mamy wiele przepisów do wypróbowania.







Składniki:

  • 10 dag drożdży
  • 1 -2 łyżki cukru
  • 5 szklanek mąki (ok 500 g)
  • 3 łyżki oliwy
  • 2 łyżeczki soli
  • 1,5 szklanki wody (ciepłej)
  • opcjonalnie jajko


Przygotowanie:
  • przygotować rozczyn z drożdży, łyżeczki cukru i szklanki wody - ostawiamy na ok 15 minut
  • mąkę przesiać przez sito - dodać pozostałe składniki
  • rozczyn z drożdży wymieszać z mąką wymieszaną z wszystkimi składnikami i wyrabiamy ciasto
  • wyrobione ciasto odstawiamy na ok 15 - 20 minut do wyrośnięcia
  • tworzymy bułeczki i również pozostawiamy do wyrośnięcia na ok 15 minut
  • bułeczki można przez wstawieniem do piekarnika wysmarować jajkiem rozbełtanym z wodą i posypać np słonecznikiem czy makiem
  • pieczemy w piekarniku nagrzanym do 200 stopni ok 20 min







Smacznego !

Komentarze

  1. 5 szklanek mąki to około 500 gram?! chyba nie bardzo:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja mierzyłam miarką z ikei - dwie miarki u mnie to ok 1 szkl - wsypywałam do przesiewacza, który pełny ma 250 g a wyszły dwa przesiewacze;p
      no tak mi wyszło - dlatego też tak podałam :)

      Usuń

Prześlij komentarz

zostaw po sobie ślad :)

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)