pyzy z mięsem

Nie wiem jak jest u Was, ale u mnie zawsze zostaje mięso, na którym gotuję zupy. Czasami na drugi dzień robię jakąś potrawkę z tym mięsem w roli głównej. Natomiast często gęsto się marnuje. Tym razem zupa ugotowana była na golonce indyczej (polecam) i szczerze powiem na jakimś niezidentyfikowanym kawałku z zamrażalnika - nie polecam nie podpisywać mięsa ;) I tak dzięki sporemu kawałkowi mięsa powstała myśl na przygotowanie pyz :) 

Przepis na ciasto pochodzi z książki po mojej Babci "Kuchnia Polska" z roku 1968 .




Składniki:
ciasto 
  • 1 kg ziemniaków
  • 1-2 jaja
  • sól
  • 300 - 350 g mąki
nadzienie
  • mięso z ugotowanej zupy
  • bułka
  • nieduża cebula
  • sól i pieprz do smaku 

Przygotowanie:
  • ziemniaki obrać i ugotować
  • przepuścić przez maszynkę i odstawić do wystygnięcia
  • dodać przesianą mąkę, jajo i sól - zagnieść ciasto
  • mięso pokroić w drobniejsze kawałki 
  • bułkę namoczyć w wodzie
  • cebulę pokroić w drobną kostkę i zeszklić na odrobinie oleju 
  • mięso zmielić w maszynce do mielenia wraz z odsączoną bułką - dodałam jedną marchewkę, która została z zupy ;)
  • do masy dodać cebulę 
  • dokładnie wszystko wymieszać i doprawić do smaku 
  • nadzienie podzielić na małe kulki - wielkości małego orzecha 
  • z ciasta wyrabiać małe placuszki, na środku kłaść nadzienie i dokładnie zlepić - ja turlałam kulkę ;) 
  • gotować we wrzącej lekko osolonej wodzie - ok 5 min 

Można okrasić słoniną - tak jest w oryginale ;) - u nas okraszone tylko cebulą







Smacznego !

Komentarze

Prześlij komentarz

zostaw po sobie ślad :)

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)