pierniczkowo

Chodziły za mną różne pierniczki - wybrałam te z przepisu Ale głodomorka



Składniki (za Głodomorkiem):
  • 400g mąki pszennej
  • 100g cukru pudru 
  • 200g miodu 
  • 2 jajka 
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • 1 łyżeczka przyprawy do piernika 

Przygotowanie:
  • Łączymy mąkę z proszkiem do pieczenia i przyprawą do pierników, robimy w niej dołek do którego wbijamy jajka i wlewamy miód. 
  • Używając noża, wstępnie łączymy wszystkie składniki. Kiedy miód i jajka połączą się z mąką i nie są już lesiste zaczynamy ugniatać ciasto. Kiedy ciasto po ugnieceniu wciąż się lepi, podsypujemy odrobiną mąki. - ja oczywiście ominęłam ruch nożem i od razu zaczęłam ugniatać ciasto ręcznie - udało się na szczęście
  • Gotowe ciasto dzielimy na 4 części i rozwałkowujemy na grubość nie mniejszą niż 0,5 cm, delikatnie podsypując mąką. ponieważ nie miałam tyle miejsca odrywałam kawałki ciasta i robiłam ciasteczka :)
  • Z ciasta wycinamy kształty i układamy na wysmarowanych margaryną blachach. Z wierzchu, każde ciastko lekko smarujemy wodą.
  • Pieczemy ok.10-12 minut w piekarniku nagrzanym do 190st C. 
  • swoje pierniczki polukrowałam jeszcze - pierwszy raz w życiu robiłam lukier i wyszedł rewelacyjny :) 











Smacznego !

Komentarze

  1. Pierniczki to super sprawa, nie tylko podczas świąt. Pycha!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droczilka masz absolutną rację :) do herbatki smakują wyśmienicie!

      Usuń
  2. U mnie w tym roku było piernikowe szaleństwo, co upiekłam to zjedli :)
    Wszystkiego najsmaczniejszego w Nowym Roku!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aga i bardzo dobrze - jak swoje się je to się nie czuje :) Również wszystkiego smacznego na Nowy Rok !!

      Usuń

Prześlij komentarz

zostaw po sobie ślad :)

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)