ciabatta

Nie wiem jak Wy ale ja uwielbiam ciabattę. A najchętniej jednak lubię swoje wyroby (w myśl zasady wiem co jem) przy których nie trzeba się wiele narobić. 

Przeglądając swoje ulubione blogi, bardzo się ucieszyłam widząc ten przepis :) Nie trzeba czekać kilku godzin, robić zakwasów i innych takich ... szast prast i mamy ciabattę :) Ja wolę bułki zamiast chleba więc powstały bułki.

Przepis pochodzi z bloga In my coffekitchen




Składniki:
  • 20g świeżych drożdży
  •  250ml letniej wody 
  • 1 łyżeczka cukru 
  • 1 łyżeczka soli 
  • 300g mąki pszennej (typ650)
  • 2 łyżki mąki pełnoziarnistej

Przygotowanie: 
  • Drożdże rozpuścić w wodzie. Dodać cukier i 1 łyżkę mąki.Zostawić na 10 minut.
  • Po tym czasie dodać resztę składników i wymieszać ciasto drewnianą łyżką aż zrobi się gładkie mieszałam ręką. 
  • Przykryć folią i odstawić do wyrośnięcia na około 40 minut.
  • Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia.Posypać mąką.nie posypywałam 
  • Włożyć z miski ciasto i uformować kształt ciabatty. jak wiecie nie zrobiłam chleba tylko 4 bułki 
  • Zostawić do wyrośnięcia na 20 minut.
  • Na spód piekarnika wstawić naczynie z kostkami lodu. pominęłam ten krok ale spryskałam bułki i papier wodą (ze spryskiwacza)
  • Nagrzać piekarnika do 250 stopni i piec chlebek lub bułki około 15 minut.








Smacznego !

Komentarze

Prześlij komentarz

zostaw po sobie ślad :)

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)