zupa z cukinii

Ponieważ otrzymuję teraz dostawy warzyw prosto z ogródka, nie wiedziałam już na co wykorzystać cukinię. Nigdy nie jadłam zupy z cukinii, więc postanowiłam wykorzystać przepis z książki z przepisami dołączonej do Multicookera. Zupę można przygotować oczywiście w tradycyjnej formie (znaczy się na "gazie").



Składniki:

  • 640 ml wywaru warzywnego
  • 600 g cukinii pokrojonej w kostkę - wyszła jedna średnia cukinia 
  • 1 średnia cebula pokrojona w plastry
  • 1 ząbek czosnku - rozgnieciony
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • 1 łyżka jogurtu naturalnego - dałam grecki 
  • sól i pieprz do smaku
dodatkowo osobiście dodałam 
  • 3 małe ziemniaki pokrojone w kostkę
  • 1 marchewka pokrojona w kostkę
  • ziele angielskie i liść laurowy



Przygotowanie:

na multicookera
  • umieścić wszystkie warzywa w misie urządzenia + oliwę
  • nacisnąć MENU i ustawić program FRY, COOKING TIME 10 min -> START
  • nie należy zamykać naczynia - od czasu do czasu wymieszać warzywa
  • dodać bulion oraz przyprawy (tutaj dodałam również ziemniaki)
  • ustawić program na STEW/ COOKING TIME 15 min - zamknąć pokrywkę
  • po tym czasie dodać jogurt i wymieszać
tradycyjnie 
  • warzywa + oliwę umieścić w garnku i przez ok 10 min podsmażać aż warzywa zmiękną
  • dodać bulion i przyprawy 
  • gotować przez ok 15 min 
  • dodać jogurt i wymieszać :) 

Zupa wyszła przepyszna - nie wyszła kremowa ale właśnie na taką miałam ochotę - żebym mogła poczuć warzywa a nie zjeść papkę (tak tym razem) 
Pewnie jakbym mocniej mieszała przy podsmażaniu to by się zrobiła papka ;) 





Smacznego !

Komentarze

Prześlij komentarz

zostaw po sobie ślad :)

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)