baba kawowo orzechowa - bez jaj

Nie wiem jak u Was, ale ja po świętach nie robiłam zakupów - i nagle okazało się, że jajka wyszły ;p
Ale ponieważ do kawy przyda się ciasto trzeba było poszukać przepisu, w którym jaja nie będą potrzebne :)

Na stronie smakołyki alergika znalazłam to co mnie zainteresowało - babę kawową. A że siedziałam cały poniedziałkowy poranek i łupałam orzechy włoskie to u nas powstała baba kawowo - orzechowa.


Składniki:
  • 250 g mąki
  • 200 g cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 czubate łyżki kawy rozpuszczalnej
  • 100 g posiekanych orzechów 
  • łyżeczkę ekstraktu waniliowego - dałam zapach waniliowy
  • 50 ml oleju
  • 250 ml wody 
  • 50 ml likieru kawowego - miałam własnej roboty
Przygotowanie:
  • łączymy składniki suche 
  • dodajemy mokre i dobrze mieszamy
  • wylewamy do foremki do 2/3 wysokości
  • pieczemy w piekarniku nagrzanym do 175 st (góra - dół) przez ok 35- 45 min - do suchego patyczka



ps. nie mogłam się powstrzymać i chciałam za szybko wyciągnąć babę ;) więc nie nadawała się do zdjęć hehe ale smakować smakowała :)

Smacznego !

Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)