szarlotka tradycyjna

Uffff nareszcie mniej więcej można powiedzieć, że remont w domu skończony. Prawie bo jeszcze ostatnie szlify, ale co najważniejsze, można już korzystać z piekarnika i kuchenki :)
Nie wiem jak dla innych, ale dla mnie to było wyzwanie ...

Dlatego na dobry początek zapraszam na ciacho - szarlotkę tradycyjną.
Przepis pochodzi z książki "Dobre gotowanie" Thermomix



Składniki:

  • 400 g mąki krupczatki
  • 100 g cukru pudru
  • 150 g twardego  masła
  • 80 g kwaśnej śmietany
  • 1 jajo
  • 2 żółtka
  • cukier waniliowy - dałam z dodatkiem cynamonu
  • 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
  • jabłka - u mnie słoik przetworów

Przygotowanie:
  • mąkę, cukier, proszek do pieczenia i schłodzone masło wymieszać - czas 5 s/ obr poz 4
  • dodać pozostałe składniki i ucierać - czas 20 s/obr poz 5, a następnie czas 15 s/ obr poz 4
  • ciasto podzielić na dwie części i schłodzić w zamrażalce - jedna ok 550 g, druga wynikowa
  • rozwałkować ciasto (550 g) umieścić w dużej prostokątnej blaszce - ja umieściłam w okrągłej ;)
  • ponakłuwać ciasto widelcem i nałożyć masę jabłkową
  • pozostałe ciasto rozwałkować ułożyć na masie jabłkowej - można stworzyć szachownicę z pasków
  • piec ok 60 min w piekarniku nagrzanym do 200 st




ps. u mnie ciasto nie siedziało wystarczająco długo i jeszcze lepiło mi się do rąk. Rozwałkować nie mogłam więc wykleiłam dół i wyklejałam górę - da się, da się :) 


Smacznego !!

Komentarze

  1. Oj tak, remont to nic przyjemnego... Na szczęście już jesteś po :)
    Szarlotka wygląda znakomicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A do tego remont z maluszkiem między nogami ;) ale najważniejsze, że już tylko drobne wykończenia i z głowy na najbliższe dziesięciolecia jak to mówi Małżon :)

      Usuń
  2. Omom nie ma to jak domowy jabłecznik :D Jest to ciasto które nigdy mi się nie znudzi :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak :) a jutro zapraszam na przepis na placek jabłkowy - każde wykorzystanie jabłek w cieście jest bardzo dobre :)

      Usuń

Prześlij komentarz

zostaw po sobie ślad :)

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)