chocolate chip cokies

Kto nie lubi ciastek i to jeszcze z czekoladą :) Ja uwielbiam a jak odkryłam, że po małej dawce czekolady Miśce nic nie jest to od czasu do czasu sobie na taką rozpustę pozwalam. 

Ostatnio na swój telefon ściągnęłam aplikację z przepisami Moich wypieków. Bardzo ratuje mi życie, szczególnie kiedy sama jestem w domu a Miśka nie daje chwili na spojrzenie w komputer. Kilka przepisów oczywiście wylądowało w ulubionych i tak po kolei wypieki się tworzą - w takim tempie na jaki pozwala mi Maleństwo.

Tym razem na tapetę poszły szybkie ciasteczka z czekoladą. W oryginalnym przepisie znajdują się czekoladowe groszki, ja zamieniłam je na gorzką czekoladę :) 



Składniki:
  • 1 szklanka gorzkich czekoladowych groszków - ja zamieniłam na / gorzkiej czekolady
  • 1 szklanka mąki 
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 170 g zimnego masła
  • 1/4 szklanki brązowego cukru *
  • 1/4 szklanki drobnego cukru *
  • 1 żółtko
  • 1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii - nie dałam bo nie miałam 
  • 3/4 szklanki posiekanych orzechów włoskich - nie dałam bo na razie orzechów nie próbuję
* dałam 1/2 szklanki zwykłego cukru

Przygotowanie;
  • wszystkie składniki prócz czekolady (i orzechów) zmiksować
  • następnie dodać posiekaną czekoladę (i orzechy)  i wymieszać
  • z ciasta uformować kulki wielkości orzecha włoskiego 
  • układać na blaszce - wyłożyłam ją papierem do pieczenia - w dosyć dużej odległości ponieważ się rozleją ;) nie trzeba spłaszczać ciastek tylko zostawić kulki :) sprawdzone
  • piec w temp 180 st ok 12 minut lub do momentu aż brzegi zaczną się brązowić
  • pozostawić kilka minut do przestygnięcia - jak dacie radę ;) 




Smacznego :)

ps. należy robić większe kulki, bo moje trochę się rozlały i na zdjęciu wyglądają jak jedna masa ;) 

Komentarze

Prześlij komentarz

zostaw po sobie ślad :)

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)