"jagodzianki ciotki Janki"

Dzień dobry bardzo :)

oj stęskniłam się za blogiem i za gotowaniem. Zdrowie na szczęście już dopisuje więc i nastrój lepszy.
Tym razem rozpoczął się sezon na jagody i jak nigdy zachciało nam się jagodzianek.


Przepis znalazłam w książce kucharskiej, którą dostałam na 30-te urodziny - książka Zofii Nasierkowskiej "Fotografia smaku czyli 24 obiady dla tych, którzy lubią i nie lubią przyjmować gości" ;) Trafna nazwa i na prawdę polecam bo przepisy bardzo interesujące.

Składniki:

  • 1 kg jagód
  • 1 kg mąki
  • 1 szklanka cukru
  • 100 g drożdży
  • 1 szklanka mleka
  • 150 g masła
  • 3 żółtka i 1 jajo
  • bułka tarta
  • aromat migdałowy - nie dałam
  • cukier puder

Przygotowanie:
  • drożdże z odrobina mleka i cukru postawić do wyrośnięcia
  • pozostałe mleko i masło zagotować
  • połowę mąki wsypać do miski i zaparzyć gorącym mlekiem z masłem
  • utrzeć żółtka z jajem i cukrem
  • kiedy zaparzone ciasto ostygnie, dodać rozczyn z drożdży - dobrze wymieszać przykryć ściereczką i pozostawić do wyrośnięcia
  • potem dodać utarte jaja, aromat (ja nie dałam) i resztę mąki stale mieszając - wyrobić ciasto
  • ciasto powinno być dość luźne - moje nie było chyba takie ale jakoś poszło 
  • umyte wcześniej jagody, podsuszyć i obtoczyć w bułce tartej 
  • z ciasta zrobić małe, wielkości połowy dłoni placuszki
  • w środek włożyć jagody i trochę cukru
  • zakleić i układać na posmarowanej blaszce lub wyłożonej papierem do pieczenia szwem do dołu
  • odstawić do wyrośnięcia
  • przed pieczeniem posmarować białkiem i posypać cukrem pudrem - oczywiście posypałam cukrem a nie cukrem pudrem ;p
  • piec w piekarniku nagrzanym do 180 st przez ok 20 min
ps. dałam mniej jagód (ok 2 łyżeczki na bułę) bo bałam się, że się wydostaną ;) 
teraz już wiem, że spokojnie można dać naprawdę dużżoooo :) 




Smacznego !

Komentarze

  1. bardzo lubię jagodzianki, domowe są najlepsze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Justyna oj tak - jagodzianki bardzo lubimy ale domowe robiłam pierwszy raz i udały się :)

      Usuń

Prześlij komentarz

zostaw po sobie ślad :)

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)