bułeczki otrębowe

Nawet nie wiecie jak ja się cieszę, że mogę już korzystać z kuchni :)
Remont prawie skończony - pozostały już na szczęście tylko drobiazgi.
Ale co najważniejsze jest czas i kuchnia znowu należy do mnie :)

Na początek postanowiłam a właściwie zostałam zmuszona do upieczenia pieczywa.

Przepis znalazłam tutaj :) jak i wiele innych inspiracji :)



Składniki (za Edytą):
  • 300 g mąki pszennej
  • 50 g otrębów (u mnie żytnie)
  • 20 g oleju roślinnego
  • 15 g świeżych drożdży
  • 1 łyżeczka soli
  • 2 łyżeczki cukru
  • 190 ml wody w temperaturze pokojowej
Przygotowanie:

na Thermomix
  • wszystkie składniki wkładamy do naczynia miskującego 
  • mieszamy 3 minuty, obr Interwał
ręcznie ;)
  • do miski wsypać mąkę, zrobić wgłębienie 
  • we wgłębieniu zrobić rozczyn z drożdży (drożdże posypać łyżeczką cukru i odrobiną wody) - odstawić na ok 10 minut
  • dodać pozostałe składniki i wyrobić gładkie ciasto
a teraz już wszystko ręcznie ;-)

  • z ciasta zrobić kulkę i włożyć do miski wysmarowanej odrobiną oleju
  • odstawić na 1h do wyrośnięcia
  • po tym czasie ciasto dzielimy na części wielkości bułeczek - można mniejsze można większe (pamiętając tylko o tym że ciasto jeszcze urośnie:) ) 
  • odstawiamy na następne ok 45 minut
  • bułeczki wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 230 stopni na 10 minut
  • po tym czasie zmniejszamy temperaturę do 210 stopni i piec kolejne 15 minut 
 



Smacznego !!

Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)