sernik z budyniu

Kolejna odsłona słodkiej niedzieli. 
Co prawda później niż z rana, ale ... ale mam wiele na swoje usprawiedliwienie. Pogoda za oknem tak piękna, że szkoda siedzieć w domu - szczególnie z takim maleństwem. Korzystam z tego ponieważ na spacerze dziecię śpi - w domu niekoniecznie. 

Ale ale - po spacerze czas na coś słodkiego. Dzisiaj ochota na sernik była. Serek homogenizowany i budyń w domu były więc taka szybka propozycja powstała. Przepis znalazłam w książce "Ciasta błyskawiczne" - w org jest ciasto kruche, ja użyłam francuskie.

....

I tak było wczoraj - ale ... Miśka się obudziła, a za chwilę goście przyszli i tak do wieczora :)
Dlatego chyba słodkie niedziele zamienię na słodkie poniedziałki :p  Będą wspomnienia niedzielnych słodkości u nas :)



Składniki:

  • ciasto francuskie
  • budyń waniliowy
  • 2 szklanki mleka
  • 4 łyżki cukru pudru
  • 500 g serka homogenizowanego - dałam 400 
  • szczypta startej skórki z cytryny - nie dałam
  • 4 białka
  • cukier puder do posypania

Przygotowania:
  • ugotować budyń wg informacji na opakowaniu i lekko przestudzić
  • dodać cukier, serek i zmiksować razem (dodać skórkę z cytryny)
  • z białek ubić sztywną pianę i delikatnie połączyć z ciastem
  • na dno foremki wyłożyć ciasto francuskie - gdy nie macie silikonowej wysmarujcie ją masłem 
  • na ciasto wylać masę serową
  • piec ok 45 min w temp 210 - 220 st (uwaga ciasto bardzo urośnie ale potem spokojnie opadnie - aż żałuję, że nie zrobiłam zdjęcia) 
  • gdy ciasto przestygnie posypać cukrem pudrem 
  • wyciągać z foremki gdy całkowicie wystygnie



Smacznego !

ps. z żółtek powstanie kruche ciasto - kolejna porcja słodkości dla najbliżyszch

Komentarze

  1. Mmm, pysznie ten serniczek wygląda :)
    Jak u nas się choć trochę słonka pokazuje, też wolę wyjść na dwór niż siedzieć przed komputerem :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

zostaw po sobie ślad :)

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)