gulasz ze schabu z pieczarkami

Tak wiem, gulasz to węgierskie danie składające się z mięsa, papryki i cebuli. Cebuli staram się jeszcze unikać dlatego wymyślam nowe wariacje na temat "gulaszu" :)
Oczywiście jestem wielka fanką pieczarek więc nie mogłam się powstrzymać przed wariacją z nimi w roli głównej. Dodatkowo R dostał schabowego w zwykłej postaci, ja wykorzystałam swoją część na gulasz.


Składniki:

  • dwa kotlety schabowe
  • kilka dużych pieczarek
  • dwie łyżki śmietany lub jogurtu
  • ew. łyżeczka mąki do zagęszczenia sosu
  • przyprawy: papryka czerwona, sól i pieprz 

Przygotowanie:
  • schab pokroić w kostkę, pieczarki w paski
  • schab posypany papryką czerwoną podsmażamy najlepiej bez tłuszczu lub z kilkoma kroplami oliwy
  • dodajemy pieczarki i podsmażamy aż pieczarki zmiękną
  • zalewamy wodą i gotujemy przez ok 15-20 min aż schab zmięknie
  • doprawiamy do smaku 
  • zalewamy śmietaną (pamiętajmy żeby do śmietany dodać odrobiny ciepłego wywaru, wymieszać i dopiero zalać sos - wtedy śmietana nie powinna się zważyć : ) ) 
  • podajemy z ziemniakami, ryżem lub kaszą - u mnie kasza jęczmienna pęczak 


Smacznego !

Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)