drożdżowe paluchy z serem

Niedawno Miśka zrobiła porządek u Babci. To znaczy z szafki powywalała wszystko. To co znajdowało się na szafce również znalazło swoje miejsce na podłodze. A tam wśród wszystkich dobroci znalazłam książkę z Lidla z zeszłego roku z wypiekami. I ja właśnie takie wypieki miałam na twarzy jak ją zobaczyłam i wzięłam w swoje ręce. Teściowa długo się nie zastanawiała i podarowała mi ją :) Uśmiech na mojej twarzy nie schodził i nie schodzi do dziś. 

Na pierwszy rzut poszły drożdżowe paluchy z serem. Jak zawsze inspiracja na to co zrobimy pochodzi z mojej zawartości lodówki, a w niej czekał ser biały. Zabrałam gotowe paluchy do Rodziny i nie powiem, ale zniknęły bardzo szybko.



Składniki:
ciasto drożdżowe
  • 300 g mąki
  • 150 ml mleka
  • 22 g drożdży
  • 30 g cukru
  • 40 g roztopionego masła
  • 2 żółtka
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • szczypta soli
masa serowa
  • 275 g sera białego
  • 2 żółtka
  • 1 jajo
  • 100 g cukru pudru
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 1 łyżka miękkiego masła
  • 1-2 łyżki śmietany 

Przygotowanie:
ciasto drożdżowe
  • drożdże ucieramy z cukrem i cukrem waniliowym
  • mleko podgrzewamy do temp ok 40 st a następnie dodajemy do drożdży 
  • 1/2 szklanki mąki przesiewamy do miski 
  • na środku robimy wgłębienie i wlewamy masę z drożdży
  • robimy rozczyn, przykrywamy ściereczką i zostawiamy na ok 15-20 min 
  • gdy rozczyn urośnie dodajemy resztę mąki, masło, żółtka i szczyptę soli
  • ciasto wyrabiamy i odstawiamy do wyrośnięcia - musi podwoić swoją objętość
Thermomix
  • do naczynia miksującego wkładamy drożdże, mleko, cukier i cukier waniliowy i podgrzewamy czas 2 min/temp 30 st/obr 2
  •  dodajemy resztę składników i wyrabiamy ciasto - czas 3 min/ poz Interwał
  • odstawiamy ciasto do wyrośnięcia
masa serowa
  • twaróg mielimy
  • żółtka, jajo, masło, cukry i ucieramy na gładką masę
  • dodajemy do tego twaróg i śmietanę - mieszamy

  • wyrośnięte ciasto drożdżowe rozwałkowujemy nadając mu kształt prostokąta o grubości ok 5 mm
  • na połowie ciasta rozsmarowujemy masę serową, składamy ciasto na pół, delikatnie przyciskamy i wyrównujemy
  • zaczynając od krótszego boku tniemy ciasto w paski o szerokości ok 2 cm
  • paski ciasta skręcamy kilkakrotnie i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia
  • odstawiamy na ok 15 min do ponownego wyrośnięcia
  • smarujemy białkiem i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 st na 15 - 20 min



 Miśka nie byłaby sobą ;)


Smacznego !

ps. uwaga masa serowa może wyjść rzadka - mi taka wyszła (może wina sera), ale nie przejmować się ucieka z drożdżówek. Upiecze się super ! 

Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)