babka babuni z kuchni śląskie

Lubię eksperymentować i odnajdywać nowe przepisy.
Teraz w ruch poszła książka, którą dostałam od Babci "Kuchnia śląska" i przepis "babka babuni".




Składniki:
  • 300 g mąki
  • 100 g margaryny lub masła
  • 300 g cukru pudru
  • 3 jaja 
  • proszek do pieczenia (dałam trochę więcej niż łyżeczkę)
  • 1/2 szklanki mleka

Przygotowanie:
  • wszystkie składniki (z wyjątkiem margaryny) wymieszać w misce
  • gdy ciasto jest dość gładkie, dodać letnią margarynę i dobrze wyrobić
  • piec w okrągłej formie z kominkiem w środku  (w temp ok 180-200 st ok 1 h)

No i żeby nie było tak słodko i uroczo - nie zawsze wszystko wychodzi tak jak powinno. Baba przykleiła mi się do foremki :( Ale zawsze jest wyjście z sytuacji - odkroiłam dół baby, który teraz oto stał się babą :)

Babę polałam polewą czekoladową :)




Smacznego :)


Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)