zupa meksykańska

Ponieważ czasami nie ma czasu na dwa dania (albo i ochoty) i w takie dni lubię dania jednogarnkowe, które są bardzo pożywne. Do ulubionych przez mojego Małżona należy zupa meksykańska.
Proste danie, gotowe w bardzo krótkim czasie, a dla głodomora jak najbardziej idealne :)





Składniki:
  • dwie cebule
  • 0,5 kg mięsa mielonego
  • puszka groszku
  • puszka kukurydzy
  • puszka fasoli czerwonej
  • dwie papryki: żółta i najlepiej zielona - choć ja miałam czerwoną - chodzi o walory kolorystyczne :-)
  • dwie pieczarki
  • koncentrat pomidorowy
  • dwie puszki pomidorów (ja miałam swoje ze słoików)
  • przyprawy: meksykańska, papryka słodka i ostra, curry, chili, jarzynka i  jeszcze jakie nam wyobraźnia poda

Przygotowanie:
  • Cebulę kroimy w kostkę i podsmażamy na oleju.
  • Do gotowej cebuli dodajemy mięso mielone - podsmażamy.
  • Następnie dodajemy wszystkie pozostałe składniki (tak, tak ,wrzucamy je jak leci :o) )
  • Na końcu dodajemy przyprawy i pozostaje tylko czekać i od czasu do czasu wymieszać.

Nam najbardziej smakuje z chlebem z masłem - nie wiem dlaczego ;-)

Jeśli dodamy mniej pomidorów wyjdzie nam coś na zasadzie chili con carne - co się również nadaje idealnie do farszu: lasagne, cannelloni czy muszelek. Pamiętajcie nic się nie marnuje :)




Smacznego !!


Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)