rolada z truskawkami wg Alicji

Szukając inspiracji i pomysłu na kolejną porcję słodkości z truskawkami, przeszukiwałam inne blogi kulinarne. Znalazłam blog Alicji a na nim przepis na kakaową roladę z truskawkami, z pięknymi zdjęciami. Od razu miałam ochotę wypróbować przepis. Nigdy nie robiłam sama takiej rolady więc dla mnie wyzwanie podwójne - ale podjęłam wyzwanie. Tym bardziej, że sezon na truskawki nie trwa wiecznie :)



Składniki :

biszkopt:
5 jaj 
5 łyżek cukru
aromat waniliowy
5 łyżek mąki 
płaska łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżka dobrego kakao

na nadzienie:
truskawki - jak dla mnie na oko :) 
400 ml śmietanki 30%
1 płaska łyżka żelatyny
cukier puder

Przygotowanie:
Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy na sztywną pianę ze szczyptą soli. Dodajemy powoli cukier i aromat nie przerywając ubijania, następnie żółtka i mąkę z proszkiem oraz kakao. Ciasto wylewamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Pieczemy ok 15 minut w 190 stopniach. (u mnie dokładnie 15 minut wystarczyło)
Ostrożnie ściągamy pergamin i gotowy biszkopt zwijamy w ściereczkę (pierwszy trudny dla mnie moment, ale się udało) Zostawiamy do ostygnięcia.

Śmietanę ubijamy na sztywno z cukrem pudrem (dodałam nawet nie wiem ile, na oko) dodajemy rozpuszczoną żelatynę nie przerywając ubijania. Zostawiamy część śmietany do dekoracji.
Roladę pokrywam bitą śmietaną, na masie układam truskawki i zwijamy. Przykrywamy pozostałą śmietaną i dekorujemy truskawkami. Wkładamy do lodówki na minimum pół godziny. 


Alicja rozświetliłaś nam dni tym przepisem - dziękujemy :)


Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)