słodka mleczna kanapka z oreo

Jak znalazłam ten przepis w czeluściach internetu, wiedziałam, że będę musiała kiedyś spróbować. Mleko w proszku już patrzyło na mnie swoim okiem i mówiło "weź mnie w końcu wykorzystaj do czegoś". No to się doczekało. A że nie trzeba do tej kanapki użyć piekarnika tylko lodówki, to samo przez się mówi, że nadszedł ten czas, aby i przepis i mleko wykorzystać. W oryginalnych przepisach są zwykłe herbatniki. Ja natomiast nie miałam ich za wiele. Za to oreo w wersji nieoryginalnej a jakże. Dlatego trochę zmieniłam przepis i tak powstała mleczna kanapka z oreo. I tak jak każde ciasto ma swoich przeciwników (chociaż to za dużo powiedziane) i zwolenników (to Ci którzy pamiętają smak mleka w proszku z dzieciństwa i jak się wyjadało je łyżeczką). Ale tak czy siak szybko zniknęło z talerza :)



Składniki: 
  • 3/4 szklanki mleka
  • 1/2 szklanki cukru
  • 10 g cukru pudru  - jeśli nie macie spokojnie można dać zwykły lub waniliowy
  • 200 g masła
  • 3 szklanki mleka w proszku
  • ciasteczka - herbatniki i oreo

Przygotowanie:
  • mleko z cukrem i cukrem waniliowym zagotowujemy w garnuszku cały czas mieszając - aż cukier dobrze się rozpuści
  • odstawiamy do ostudzenia 
  • do naczynia miksującego (u mnie Thermomix) wkładamy masło i dokładnie miksujemy na gładką masę (czas ok 1 min/obr 4-5) 
  • następnie dodajemy przestudzone mleko z cukrem i dalej mieszamy
  • cały czas mieszając dodajemy porcjami mleko w proszku - aż wszystkie składniki dokładnie się wymieszają (czas ok 2 min/ obr 3-4)
  • naczynie, w którym będziemy chłodzić ciasto (u mnie kwadratowe) wykładamy papierem do pieczenia
  • na dno układamy herbatniki 
  • na herbatniki wykładamy 1/3 porcję masy
  • następnie ponownie herbatniki - u mnie w tym miejscu już pokruszone ręcznie oreo
  • następnie kolejna porcja masy i ponownie pokruszone herbatniki 
  • masę dociskamy delikatnie ręką i odkładamy do lodówki na min 2 h 

Ciasto można pokryć jeszcze delikatnie polewą czekoladową, ale jak dla mnie to już zbyt duża rozpusta by była.






Smacznego!

Komentarze

  1. Aż się cała zaśliniłam :) Boskie!
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem ciekawa jak smakuje. :)
    https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

zostaw po sobie ślad :)

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)