ciasto czekoladowe z truskawkami

Oj dzisiaj przychodzę z propozycją zdecydowanie dla czekoladocholików :) Ciasto jest mega czekoladowe, w środku delikatnie mokre co jest zasługą truskawek. Bardzo Szybko zniknęło, ale powiem Wam, że zdecydowanie można się najeść jednym kawałkiem.


Składniki:

  • 220 g mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 6 łyżek ciemnego kakao
  • 250 g cukru
  • 80 g niesolonego masła, roztopionego i ostudzonego
  • 4 duże jaja
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii 
  • około 200-300 g truskawek 

Przygotowanie:

  • mąkę, proszek do pieczenia, kakao oraz cukier umieszczamy w dużej misce i mieszamy dokładnie
  • jaja roztrzepiemy w oddzielnej miseczce i dodajemy do ostudzonego masła, ekstraktu z wanilii 
  • mokre składniki wlewamy do suchych i mieszamy łyżką do dokładnego połączenia
    • uwaga ciasto będzie gęste 
  • ciasto przekładamy do formy i wyrównujemy
  • na wierzch ciasta układamy truskawki - gdy są małe moją być w całości, ja miałam duże więc podzieliłam je na części
  • pieczemy w piekarniku nagrzanym do 200 st przez ok 35-40 min

uwaga
gdy nie używamy sylikonowych foremek, dno tortownicy wykładamy papierem do pieczenia, a boi smarujemy masłem i oprószamy mąką  






Smacznego !

Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)