surówka z buraczków

R ostatnio ma do mnie prośbę, którą staram się spełniać ;) Do obiadów zamarzyły się Jemu tradycyjne surówki... Co to oznacza sama nie wiem, ale warto próbować. 

Pierwsza próba wyszła sama z siebie. Miałam w domu buraki. Oczywiście miały być na co innego, wyszła surówka. 


Składniki:
  • 2 buraki
  • 1 nieduża cebula
  • 1 łyżeczka oliwy lub oleju
  • sól i pieprz do smaku

Przygotowanie:
  • buraki myjemy i gotujemy w łupinie (znaczy się nie obieramy ;) ) do miękkości - studzimy 
  • następnie obieramy je i ścieramy na grubych oczkach 
    • ja użyłam tym razem Thermomixa - czas 8-10 s/ obr 4-5 - w zależności jak mocno rozdrobnione chcemy mieć buraki
  • cebulę kroimy w drobną kosteczkę 
  • buraki łączymy z cebulą, dodajemy oliwę lub olej i doprawiamy do smaku



Buraczki idealnie wpasowują się u mnie do obiadu z mięsem mielonym - czy to w formie kotletów czy jak na zdjęciu widać z pulpetami. 

Smacznego !

Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)