chleb z miodem i płatkami owsianymi

Powróciłam do pieczenia chleba. Tak dawno tego nie robiłam bo mówiłam, że czasu nie mam, że zawsze coś. Tymczasem przyznaję się, chleb wyrabiam w Thermomixie i to jest mój ratunek. Gdybym może miała ręcznie działać, pewnie nie dałabym rady. Jedyne nad czym muszę ja zapanować to czas kiedy zaczynam wyrabianie i pieczenie. 
Najczęściej teraz to z samego rana lub tuż przed nocnym snem Miśki. Trzeba tylko brać pod uwagę, że sen dziecka czasem przychodzi o czasie a czasem jakoś tak nie ;) I ostatni chleb wyszedł mocniej przypieczony hehe

Dzisiaj przychodzę z przepisem, który znalazłam u Moich wypieków - aplikacja mobilna działa prężnie i również mnie ratuje. Mam przy sobie telefon i nie muszę nawet wyciągać komputera> Inaczej mój mały pomocnik działa równie prężnie.



Składniki:
  • 550 g mąki pszennej
  • 2 łyżeczki soli
  • 15 g miękkiego masła
  • 115 g płatków owsianych + na podsypanie
  • 2 łyżeczki suchych drożdży
  • 150 ml letniego mleka
  • 2 łyżki miodu
  • 225 ml letniej wody

Przygotowanie:
tradycyjne
  • mąkę przesiać, wymieszać z solą
  • dodać masło, płatki owsiane, drożdże, mleko, wodę i miód
  • wyrobić ciasto by było gładkie i elastyczne 
Thermomix
  • do naczynia miksującego wlać mleko, wodę i drożdże - czas 2 min/ obr 2/ temp 37 st
  • następnie dodać pozostałe składniki - czas 3 min/ poz Interwał
następnie już postępujemy tak samo 
  • ciasto odstawiamy do wyrośnięcia na ok 1 -1,5 h
  • po tym czasie ciasto wyrabiamy raz jeszcze - przełożyć do foremki i pozostawić do kolejnego wyrośnięcia na ok 40 min
  • przed pieczeniem posmarować mlekiem i podsypać płatkami 
  • piec w temp 230 st przez 10 min, następnie obniżamy temp do 200 st i pieczemy kolejne 20-25 min aż chleb będzie brązowy
  • studzimy na kratce





Chleb jest lekko słodkawy, zasługa miodu. Miśce bardzo smakuje a to duży plus. 
Chyba najbardziej smakuje mi z białym serem i jeszcze dodatkowo miodem ;) 


Smacznego !

Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)