tarta z warzywami

Ponieważ w tym roku jest urodzaj na pomidory z ogródka, należy je wykorzystać na wiele sposobów.
Postanowiłam zrobić tartę z warzywami.



Przepis na tartę podawałam już tutaj - trzeba wprowadzić tylko małą zmianę - nie dodawać cukru i tarta będzie idealna na potrawy "słone".



Składniki:

  • 250 g mąki tortowej
  • 125 g schłodzonego masła
  • szczypta soli
  • duże jajko + żółtko-  dałam tylko jajo
  masa:
  • 1 duża cebula
  • kilka pomidorów
  • kilka pieczarek
  • pół puszki kukurydzy
  • kilka różyczek brokuła
  • ser mozzarella 

sos

  • 1 łyżka mąki
  • 2 jaja
  • 2/3 szklanki kremówki -ja wymieszałam śmietanę z mlekiem ;)
  • 1/2 łyżeczki soli


Przygotowanie:
  • tradycyjnie
    • mąkę przesiać przez sito do dużej miski
    • dodać schłodzone masło i szybko zagnieść
    • dodać jajko i żółtko, cukier i szczyptę soli - zagnieść

     na Thermomix 
  • do naczynia miksującego włożyć mąkę oraz masło - czas 30 sekund/poz 5
  • dodać jajko, żółtko, cukier i sól - czas 2 minuty / poz 4-5
 następnie :)
  • odstawić do lodówki na ok 30 minut
  • wyciągnąć ciasto i rozwałkować - moje nie wiem dlaczego rozwałkować się nie dało - ale ponieważ mam silikonową foremkę, ugniatałam ciasto bezpośrednio w foremce :) 
  • rozłożyć ciasto w formie do tatry, tak aby lekko wystawało
  • ponakłuwać ciasto widelcem
  • wstawić do rozgrzanego piekarnika (ok 200 st) i zapiec tab aby się zarumieniło - ok 15 minut
  •  warzywa pokroić w plasterki i podsmażyć na patelni - chwilę, tak aby nie straciły chrupkości 
  • brokuła zblanszować
  • warzywa ułożyć na podpieczonej tarcie i przykryć pokrojonym serem
  •  jaja, śmietanę i mąkę mieszam na jednolitą masę - przyprawiam wg uznania 
  • tartę zalewamy masą jajeczną
  • piec w piekarniku nagrzanym do 180st przez ok 30 minut
podajemy na ciepło - na zimno smakuje równie dobrze  :)



Smacznego !

Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)