chleb z miodem i płatkami owsianymi

Poszukując nowych inspiracji w pieczeniu chleba znalazłam na stronie moich wypieków przepis, który mnie zaciekawił ze względu na miód :) 

Nie sądziłam, że będzie to jeden z moich ulubionych przepisów !




Składniki:
 podaję za moimi wypiekami
  • 550 g mąki
  • 2 łyżeczki soli
  • 15g miękkiego masła
  • 115 g płatków owsianych
  • 2 łyżeczki suchych drożdży
  • 150 ml letniego mleka
  • 2 łyżki miodu
  • 225 ml leniej wody

Przygotowanie:
tradycyjne  
  • Mąkę przesiać, wymieszać z solą. 
  • Dodać masło, płatki, drożdże, mleko i wodę, miód. 
  • Wyrobić ciasto, by było gładkie i elastyczne. 

Thermomix
  • wszystkie składniki włożyć do naczynia miksującego -  czas 2 min/ poz Interwał
następnie 
  • Uformować kulę, włożyć do miski, przykryć, pozostawić w ciepłym miejscu do podwojenia objętości (1 - 1,5 h).  - ja włożyłam do foremek w których piekłam 
  • Piec w temperaturze 230ºC przez 10 minut, potem temperaturę obniżyć do 200ºC i piec dodatkowe 20 - 25 minut
  • Studzić na kratce. 


 Smacznego !

Komentarze

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)