bułki na jogurcie

Niespodziewanie dwa dni spędziłam w domu.
Dzisiaj postanowiłam wykorzystać to że mam trochę więcej wolnego czasu i upiec bułki.
Znalazłam przepis na stronie moich wypieków. Przepis podaję za stroną :)



Składniki: 

  • 500 g mąki pszennej - użyłam zwykłej
  • 1 łyżka cukry
  • 1,5 łyżeczki soli
  • 7 g drożdży suchych (opakowanie) lub 14 g drożdży świeżych - użyłam świeżych  
  • 200 g jogurtu (naturalnego, greckiego) - użyłam swojego - przepis tutaj
  • 120 ml mleka 
  • 1 jajo
  • 60 g masła
  • dodatkowo jajo do posmarowania
  • ziarna do posypania

Przygotowanie:

 na Thermomix
  •  wszystkie składniki włożyć do naczynia miksującego - czas 2 minuty/ obr Interwał
ręcznie
  • wszystkie składniki włożyć do miski i wyrobić ciasto :) 
reszta już jest taka sama :) 
  • pozostawić do wyrośnięcia na ok 1,5 h
  • wyrośnięte ciasto podzielić na 12 bułeczek - ja oczywiście zrobiłam 10 i dwie wyszły giganty ;)
  • odstawić ponownie do wyrośnięcia (ok 4o minut)
  • w między czasie nastawiamy piekarnik na 200 st
  • wyrośnięte bułki smarujemy rozbełtanym jajkiem i posypujemy ziarnami 
  • pieczemy 20 minut (piekarnik nastawiony góra dół) - dodatkowo spryskałam piekarnik wodą 
  • upieczone bułki odstawiamy do wystygnięcia na siatce (kratce)





Bułki wyszły przepyszne - są rewelacyjnie miękkie  
Polecam !

Smacznego !


Komentarze

Prześlij komentarz

zostaw po sobie ślad :)

Najczęściej wyszukiwane przepisy :)